Click here for English
Algemene voorwaarden designersupport.nl
Artikel 1. Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Designersupport: De eenmanszaak Ecorn gevestigd aan Bogaardslaan 18-A te (7339 AH) Ugchelen ingeschreven bij de kamer van koophandel te Apeldoorn onder nummer 08132093 is eigenaar van de website designersupport.nl
- Abonnee: De natuurlijke en/of rechtspersoon welke middels de website designersupport een account heeft aangemaakt of ontvangen op basis waarvan hij/zij recht heeft op gebruikmaking van de diensten van designersupport.nl.
- Abonnement: De overeenkomst tussen Designersupport en abonnee op basis waarvan Designersupport doorlopend en tegen betaling aan de abonnee toegang verschaft tot bepaalde gedeeltes/onderdelen van haar website.
- Abonnementsgeld: Een vast jaartarief dat de abonnee gedurende de looptijd van de overeenkomst per jaar aan Designersupport verschuldigd is.
- Lopend abonnementsjaar: De betalende abonnee betaalt telkens per 12 maanden vooraf het abonnementsgeld voor het komende jaar. Onder het lopende jaar wordt telkens de laatste periode verstaan die door Designersupport aan de abonnee in rekening is gebracht.
- Plaiddesigner: Het door Designersupport ontwikkelde online gereedschap welke door de abonnee kan worden gebruikt voor het ontwerpen van strepen en ruiten. Het online gereedschap is deels ook zonder abonnement te gebruiken.
- Website van Designersupport: designersupport.nl.
- Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie een overeenkomst met betrekking tot deelname aan een cursus is gesloten.
- Cursist: de natuurlijke persoon die feitelijk namens de opdrachtgever aan een cursus die verzorgd wordt door Designersupport deelneemt.
- Cursus: cursus, training, workshop, coaching, counseling of enige andere bijeenkomst met als doel het overbrengen en / of vergroten van kennis en / of vaardigheden.
- Klassikale cursus: cursus met deelname door cursist(en) uit verschillende bedrijven en/of organisaties.
- In company-cursus: cursus met deelname door cursist(en) uit hetzelfde bedrijf en/of organisatie.
- Voorwaarden: onderhavige algemene voorwaarden.
Artikel 2. Toepasselijkheid
- Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en leveringen van Designersupport, van welke aard dan ook, tenzij die toepasselijkheid geheel of op onderdelen uitdrukkelijk schriftelijk is uitgesloten c.q. expliciet anders is overeengekomen.
- Eventuele voorwaarden van de abonnee, cursist of opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Afwijkingen van en aanvullingen op deze voorwaarden zijn slechts van toepassing indien en voor zover deze door Designersupport uitdrukkelijk en schriftelijk zijn aanvaard.
- Wanneer door Designersupport gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend afwijkingen van onderhavige algemene voorwaarden zijn toegestaan, laat dat onverlet haar recht alsnog directe en strikte naleving van deze voorwaarden te eisen. De abonnee, cursist of opdrachtgever kan nimmer enig recht doen (laten) gelden op grond van het feit dat Designersupport onderhavige voorwaarden soepel toepast.
- Designersupport behoudt zich het recht voor onderhavige voorwaarden op ieder moment te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden zullen van toepassing zijn vanaf het moment dat de abonnee van de wijziging in kennis is gesteld, met dien verstande dat voor reeds gegeven orders de voorwaarden blijven gelden die van kracht waren op de dag dat de order tot stand is gekomen.
- Indien één of meer van de bepalingen van onderhavige algemene voorwaarden of enige andere overeenkomst met Designersupport in strijd mochten zijn met een dwingende wetsbepaling of enig toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden vervangen door een door Designersupport vast te stellen nieuwe, rechtens toelaatbare en vergelijkbare bepaling.
- Onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met Designersupport, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
- Een inschrijving op de wijze als vermeld in artikel 10 lid 1 of het accepteren van een offerte als bedoeld in artikel 11 lid 2 impliceert aanvaarding van de toepasselijkheid van deze voorwaarden.
- Toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de opdrachtgever is uitgesloten voor zover deze in strijd zijn met deze voorwaarden.
Artikel 3. Aanbiedingen en offertes
- Alle aanbiedingen en offertes van Designersupport zijn geldig gedurende 30 dagen na dagtekening, tenzij schriftelijk anders wordt aangegeven.
- De wederpartij staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem aan Designersupport opgegeven maten, eisen, specificaties van de prestatie en andere gegevens waarop Designersupport hun aanbiedingen baseren.
- Een samengestelde prijsopgave verplicht Designersupport niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig gedeelte van de opgegeven prijs.
- De inhoud van de opdracht wordt uitsluitend bepaald door de in de offerte en opdrachtbevestiging gegeven omschrijving van de opdracht.
- De prijzen in de aanbiedingen en offertes van Designersupport zijn exclusief heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de opdracht te maken kosten, waaronder verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
Artikel 4. Totstandkoming, duur en opzegging van de overeenkomst abonnee
- Door het verzenden van het ingevulde aanmeldformulier verstuurd door Designersupport komt tussen Designersupport en de abonnee een overeenkomst tot stand.
- De overeenkomst tussen Designersupport en abonnee wordt aangegaan voor de duur van 12 maanden.
- De overeenkomst kan gedurende de eerste 12 maanden niet worden opgezegd. Pas tegen het einde van de in lid 2 van dit artikel genoemde termijn kan worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
- Indien de overeenkomst niet tijdig door de abonnee wordt opgezegd, zal de overeenkomst na 12 maanden automatisch worden omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur, met een opzegtermijn van 1 maand.
- Opzegging geschiedt tegen het einde van de maand.
- Indien de abonnee de overeenkomst met Designersupport opzegt gedurende het lopende abonnementsjaar, vindt er geen restitutie van reeds betaalde abonnementsgelden plaats.
- Designersupport biedt regelmatig bij afname van een workshop, training of opleiding vrijblijvend een gratis jaarabonnement aan op een deel van de online diensten van Designersupport. In dat geval wordt er nooit automatisch een lidmaatschap verlengd.
- Bij een vrijblijvend aangeboden abonnement als genoemd in artikel 4.7, kan de abonnee zich niet beroepen om enig recht van toegang of dienstverlening door Designersupport. Alle aangeboden diensten door Designersupport zijn geheel vrijblijvend.
Artikel 5. Dienstverlening bij abonnement
- Gedurende de looptijd van de overeenkomst kan de abonnee:
- gebruik maken van of door Designersupport vooraf benoemd deel, of delen voor niet-abonnees onbereikbare gedeelte van de website van Designersupport; Wij praten hier over de delen:
- Styling
- Graphics
- CAD
- Illustration
- Production
- Mobile
- Downloads
- Carrière
- Tickets
- instructievideo’s bekijken;
- door Designersupport aangeboden bestanden downloaden en gebruiken;
- gebruik maken van het designersupport.nl online ‘Plaiddesigner’ gereedschap;
- vragen stellen aan het supportteam van Designersupport;
- studenten van scholen hebben niet de mogelijkheid om vragen te stellen aan het supportteam van Designersupport. Docenten met een toegangscode wel.
- In de kosten van het abonnement zijn niet inbegrepen de kosten voor:
- het bestellen van tekeningen;
- live lesgeven of advies ontvangen
- Andere onderdelen dan in de overeenkomst afgesproken toegankelijk gemaakte onderdelen van designersupport.nl.
- Indien de abonnee gebruik wenst te maken van een van de in lid 2 van dit artikel genoemde diensten, worden de kosten daarvan separaat aan de abonnementsgelden aan de abonnee in rekening gebracht. De abonnee ontvangt hiertoe een factuur.
Artikel 6. Omvang van het gebruik abonnement
- Het abonnement is persoonsgebonden, niet overdraagbaar en mag slechts binnen de eigen organisatie van de abonnee worden gebruikt.
- Bij aanvang van het abonnement wordt het IP-adres van de abonnee geregistreerd. Door de abonnee kan slechts van het abonnement gebruik worden gemaakt voor zover vanaf het geregistreerde IP-adres op de website van Designersupport wordt ingelogd.
- Toegang tot de account en de dienstverlening van Designersupport is slechts voorbehouden aan de abonnee en bij haar in dienst zijnde natuurlijke personen (verder: medewerkers) voor gebruik binnen de eigen organisatie. Het is de abonnee niet toegestaan de inloggegevens aan andere dan hiervoor genoemde personen te verstrekken.
- Slechts na voorafgaande toestemming van Designersupport kan aan een ander dan het primair geregistreerde IP-adres toegang worden verleend tot de online account van de abonnee en de dienstverlening van Designersupport. Indien de abonnee of een van haar medewerkers middels een ander IP-adres wenst in te loggen (bijvoorbeeld voor thuisgebruik), dient de abonnee of de betreffende medewerker daartoe eerst een verzoek bij Designersupport in te dienen. Dit verzoek geschiedt via een daartoe bestemde knop op de website van Designersupport. Daarbij wordt door de abonnee of de betreffende medewerker in ieder geval het IP-adres verstrekt waarmee men toegang wenst te verkrijgen. Deze knop verschijnt vanzelf na het inloggen, indien het IP adres onbekend is.
- Designersupport zijn niet gehouden om aan een verzoek als vermeld in lid 2 van dit artikel medewerking te verlenen. Designersupport zal in ieder geval geen medewerking verlenen indien zij vermoedt dat misbruik wordt gemaakt van de inloggegevens, althans dat deze gegevens buiten de eigen organisatie van de abonnee worden gebruikt.
- Er wordt wel toegang verleend aan IP-adressen van GSM’s, echter omdat die meestal dynamisch zijn zullen wij dit wel afraden en bieden wij ook geen garantie tot toegang.
- Bij lidmaatschap van scholen krijgt de betreffende school één login account voor alle relevante studenten. Studenten kunnen met deze account niet thuis inloggen.
- Docenten mogen de login gegevens die voor hun persoonlijk is aangemaakt niet aan studenten afgeven.
- Docenten mogen thuis inloggen. De eerste keer dat men inlogt ziet men eenmalig een IP verzoek melding. De docent dient op de verzend knop te drukken. Designersupport zal vervolgens toegang verlenen voor die locatie.
- Elke school die lid is heeft de mogelijkheid om studenten bij Designersupport op te geven om een studenten inlog account te ontvangen. In dat geval kan de betreffende student zichzelf aanmelden op designersupport.nl via 2 factor authenticatie en in dat geval kan de student overal inloggen, zonder een IP verzoek te hoeven uit te voeren.
- De school mag alleen studenten aanmelden die op dat moment actief deelnemen aan de schoolopleiding en richting waarvoor de school een abonnement heeft afgesloten.
- De student heeft het recht om via deze 2 factor authenticatie account op stage in te loggen, mits de student daarbij zelf hoofdelijk aanwezig is. De login gegevens mogen niet via sociale media / mobiel of e-mail worden doorgegeven aan een ander terwijl de student niet hoofdelijk aanwezig is bij de inlog sessie. Bij constatering door Designersupport van misbruik kan de account zonder opgave van reden worden afgesloten.
- Voor de studententoegang met 2 factor authenticatie kan elke school e-mail adressen van studenten aan Designersupport doorgeven. Designersupport verzorgt vervolgens het aanmaken en beheren van de inlog accounts van de studenten.
- Elk begin van het nieuwe schooljaar (eerste week september) zal Designersupport alle studenten accounts op archief stand zetten. De scholen dienen Designersupport alle e-mail adressen te sturen van studenten die nog op school zitten en nieuwe studenten. Designersupport zal vervolgens zorgen dat alle gerechtigde studenten (weer) kunnen inloggen.
Artikel 7. Support bij het abonnement
- designersupport.nl bevat een Tickets systeem.
- Via een speciale support-pagina op de website van Designersupport (Tickets) kan de abonnee vragen stellen aan het supportteam van Designersupport.
- Wanneer een klant van een workshop, training of opleiding heeft gevolgd, dan heeft hij of zij recht op de vooraf aangegeven periode om support vragen te stellen. Wanneer de klant geen toegang heeft ontvangen om op de website in te loggen, dan mag de klant via e-mail support vragen stellen.
- Er wordt door Designersupport nooit support gegeven over social media zoals What’s App, Facebook Messenger, iMessage, LinkedIn mail, sms etc.
- Designersupport spant zich er maximaal toe in een vraag van een abonnee binnen 48 uur te beantwoorden. Dit is echter geen fatale termijn. Het niet beantwoorden van een vraag binnen deze termijn levert geen grond voor ontbinding van de overeenkomst Designersupport op.
- Indien er op de website van Designersupport een instructievideo beschikbaar is die antwoord geeft op een door de abonnee gestelde vraag, dan stuurt Designersupport als reactie op deze vraag een link naar deze video naar de abonnee. Is er op de website van Designersupport geen instructievideo beschikbaar welke antwoord geeft op de vraag van de abonnee dan spant Designersupport zich maximaal in teneinde duidelijk antwoord te geven op de vraag van de abonnee.
- Onder support vragen worden verstaan alle vragen welke eenvoudig en met redelijke inspanning kunnen worden beantwoord. Indien de abonnee een vraag heeft welke niet onder de ‘normale’ support vragen vallen, dan kan Designersupport aanbieden om de vraag door een expert, tegen betaling en eventueel op locatie te laten beantwoorden. Designersupport zal hiertoe met de abonnee een afzonderlijke overeenkomst sluiten.
- Designersupport kan volstaan met het beantwoorden van vragen via het online Tickets systeem. Designersupport is niet verplicht om support vragen telefonisch of via andere media zoals benoemd in artikel 7.4 te beantwoorden, uit te leggen dan wel toe te lichten. De keuze om support vragen telefonisch of via e-mail of andere media af te handelen is geheel aan Designersupport.
- Designersupport geeft in principe geen antwoord op support vragen via rechtstreekse e-mail. Alle support vragen dienen te worden gesteld via het speciaal daartoe ingerichte ticketsysteem.
- Bij lidmaatschappen van scholen worden support vragen gedaan door studenten in geen geval beantwoord. Alleen docenten mogen support vragen te stellen. Wanneer een student via een studenten account inlogt, dan heeft de student geen mogelijkheid om Tickets aan te maken.
- Er wordt door Designersupport nooit geantwoord op mails of op een andere manier gestuurde berichten door studenten van scholen die lid zijn van Designersupport. Alle contact dient te verlopen via een docent.
Artikel 8. Prijzen en prijsverhoging abonnement
- Op grond van een betaalde overeenkomst is de abonnee telkens per 12 maanden vooraf het abonnementsgeld verschuldigd.
- Designersupport is gerechtigd om telkens per 1 januari haar abonnementsprijzen aan te passen.
- Indien Designersupport haar abonnementsprijzen verhoogt is de abonnee die door deze verhoging wordt getroffen gerechtigd, na ontvangst van de factuur de overeenkomst schriftelijk op te zeggen. Deze schriftelijke opzegging dient uiterlijk 14 dagen ná ontvangst van de factuur van de abonnementsprijzen door Designersupport te zijn ontvangen. Designersupport zal vervolgens een credit factuur opmaken en het abonnement annuleren.
Artikel 9. Facturatie en betaling abonnement
- Designersupport is gerechtigd voorafgaande aan de uitvoering van de overeenkomst van de abonnee een voorschot te verlangen, welk voorschot op de laatste factuur in mindering zal worden gebracht.
- Voorschotten dienen onverwijld te worden voldaan.
- Betaling van facturen dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Designersupport aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.
- Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum verkeert de abonnee van rechtswege in verzuim zonder dat nadere ingebrekestelling daartoe is vereist.
- De abonnee is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke (handels)rente hoger is in welk geval de wettelijke (handels)rente geldt. Alle (buiten)gerechtelijke kosten welke Designersupport maakt ter verkrijging van voldoening - zowel in als buiten rechte - komen vanaf dat moment voor rekening van de abonnee. In dat geval is de abonnee een vergoeding verschuldigd van tenminste 15% van het openstaande bedrag, met een minimum van € 99,00. Indien de werkelijk door Designersupport gemaakte en te maken kosten boven dit bedrag uitstijgen, komen deze eveneens voor vergoeding in aanmerking.
- In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de abonnee zijn de vorderingen van Designersupport en de verplichtingen van de wederpartij jegens Designersupport onmiddellijk opeisbaar.
- Door de abonnee gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de abonnee dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
- Designersupport is gerechtigd volledige aflossing van de hoofdsom te weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente alsmede de kosten worden voldaan.
Artikel 10. Inschrijving en bevestiging ‘klassikale’ cursus
- Inschrijving voor de door Designersupport te verzorgen open cursussen kan door opdrachtgever plaatsvinden door het inzenden per e-mail van het volledig ingevulde inschrijfformulier, door telefonische aanmelding of door aanmelding per online formulier.
- Designersupport bevestigt een inschrijving die is gedaan op de wijze als in het voorgaande lid vermeld steeds schriftelijk (per e-mail). Door verzending van deze bevestiging komt de overeenkomst met betrekking tot deelname aan de betreffende cursus tot stand. Het bewijs van de totstandkoming van de overeenkomst kan echter door partijen ook met andere middelen bewezen worden.
- De opdrachtbevestiging geeft de (inhoud van de) overeenkomst weer, behoudens tegenbewijs.
- De cursist heeft na de boeking een bedenktijd van veertien dagen om de boeking te kunnen annuleren.
Artikel 11. Overeenkomst ter zake ‘in company’-cursus
- Ter zake een ‘in company’-cursus zal opdrachtgever een offerte aanvragen bij Designersupport.
- De overeenkomst met betrekking tot deelname aan een ‘in company’-cursus komt tot stand door integrale acceptatie van de offerte.
- De inhoud van de offerte geldt als weergave van de overeenkomst. Een afwijkende acceptatie van de offerte geldt als verwerping van de oorspronkelijke offerte en als een uitnodiging tot het doen van een nieuwe offerte. Designersupport is niet verplicht tot het opstellen van een nieuwe offerte.
- Na goedkeuring van een offerte stuurt designersupport.nl direct een factuur waarvan wordt verlangd dat deze binnen dertig dagen na factuurdatum door de opdrachtgever is betaald. Óók wanneer een cursus verder weg in de toekomst gaat plaatsvinden.
Artikel 12. Prijzen van klassikale cursus
- Bij inschrijving via een inschrijfformulier of telefonische aanmelding gelden de cursusprijzen, zoals deze zijn vermeld op designersupport.nl, ongeacht of de opdrachtgever deze kent.
- Bij inschrijving door middel van invulling van het formulier via internet en verzending per e-mail/elektronisch post gelden de prijzen zoals deze ten tijde van de aanmelding op internet zijn vermeld.
- In de cursusprijzen zijn de kosten voor het cursusmateriaal inbegrepen, tenzij anders is vermeld.
- designersupport.nl vallen beide onder het bedrijf Ecorn. Ecorn staat bij het CRKBO geregistreerd als onderwijsinstelling en is vrijgesteld van BTW. Alle prijzen op de website designersupport.nl zijn daarom vrij van BTW.
- Prijzen kunnen op grond van onvoorziene omstandigheden worden aangepast.
Artikel 13. Prijzen van 'in company'-cursus
- De cursusprijs die is vermeld in de offerte is slechts bindend gedurende de geldigheidsduur van die offerte.
- In de geoffreerde cursusprijs zijn de kosten voor het cursusmateriaal inbegrepen, tenzij anders is vermeld.
- Prijzen kunnen op grond van onvoorziene omstandigheden worden aangepast.
Artikel 14. Betaling ‘klassikale cursus’ en ‘in company’-cursus
- Na inschrijving voor een cursus zoals vermeld in artikel 10 (klassikale cursus) of na acceptatie van de offerte als bedoeld in artikel 11 zendt Designersupport een bevestiging, en zal per e-mail de data overleggen. Ook wordt er een factuur met betrekking tot de cursus aan de opdrachtgever verstuurd.
- Na acceptatie van de offerte refererend aan artikel 11 (In company cursus) zal Designersupport een aan deze cursus gerelateerde factuur aan de opdrachtgever sturen.
- Betaling van de factuur refererend aan artikel 10 (open cursus) door de opdrachtgever dient integraal te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, doch uiterlijk twee dagen voor aanvang van de eerste cursusdag, zonder enig recht op korting of verrekening, ten kantore van Designersupport of door middel van storting op een door Designersupport aangewezen bank- of girorekening. Indien betaling niet tijdig is ontvangen, dan wordt de opdrachtgever / deelnemer niet tot de cursus toegelaten. Er zal een nieuwe afspraak gemaakt worden. Bijkomende kosten zoals omschreven in Artikel 17, lid 1 zullen aan de opdrachtgever in rekening worden gebracht.
- Betaling van de factuur voor een ‘In company cursus’ dient binnen veertien dagen te worden voldaan.
- Indien de opdrachtgever niet binnen de in lid 3 en 4 van dit artikel genoemde termijn heeft betaald, is hij van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling vereist is. De opdrachtgever is in dat geval tevens zonder nadere sommatie vanaf de vervaldatum tot de datum van algehele voldoening een rente verschuldigd van 1% per maand, berekend over het openstaande factuurbedrag, waarbij een deel van een maand wordt beschouwd als een hele.
- Indien de opdrachtgever niet dan wel niet tijdig betaalt, zijn de daaruit voor Designersupport voortvloeiende kosten voor rekening van de opdrachtgever. Onder deze kosten zijn begrepen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, zoals de kosten van sommatie, incasso, raadsman/advocaat. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op ten minste 15% van het te vorderen bedrag.
Artikel 15. Verplaatsing data 'in company'-cursus door de opdrachtgever
- Een cursus dagdeel kan tot twee weken voor de afgesproken datum in overleg kosteloos worden verplaatst naar een andere datum. Bij verplaatsing korter dan twee weken - en langer dan een (1) week - voor datum wordt 30% van het cursusbedrag extra in rekening gebracht. Bij verplaatsing binnen een (1) week voor de afgesproken datum wordt 50% van het cursusbedrag extra in rekening gebracht.
Artikel 16. Annulering ‘klassikale cursus’ door de opdrachtgever
- Annulering door de opdrachtgever van de overeenkomst ter zake een ‘Klassikale cursus’ is uitsluitend mogelijk door het verzenden van een annulering per e-mail tot uiterlijk twee (2) weken voor de geplande eerste cursusdag.
- Annulering of het verschuiven naar een andere cursusdatum is tot twee weken (14 dagen) vóór aanvang kosteloos mogelijk. Bij annulering vanaf twee (2) weken tot één (1) week voor de eerste cursusdag zal 50% van het verschuldigde cursusbedrag als annuleringskosten in rekening worden gebracht. Bij annulering binnen één (1) week voor de eerste cursusdag is het volledige cursusgeld verschuldigd en heeft de opdrachtgever geen recht op restitutie van het reeds betaalde bedrag.
- Annulering door de opdrachtgever van de cursusovereenkomst na aanvang van de cursus is niet mogelijk.
- Bij niet verschijnen van de deelnemer zijn de volledige cursuskosten verschuldigd.
- Designersupport behouden zich het recht voor om ten aanzien van cursussen of opleidingen organisatorische en inhoudelijke wijzigingen aan te brengen.
Artikel 17. Verhindering van de cursist ‘Klassikale cursus’
- Een verhinderde cursist kan op verzoek worden overgeboekt naar eenzelfde cursus op andere data of datum. Bij overboeking worden administratiekosten ad € 19,50 in rekening gebracht. Bij overboeking binnen een week voor de eerste cursusdag bedragen deze kosten 25% van de cursusprijs, met een minimum van € 19,50.
Artikel 18. Annulering door ‘Designersupport’
- Designersupport behoudt zich het recht voor de cursus te annuleren. De opdrachtgevers worden hieromtrent onverwijld op de hoogte gesteld. Designersupport zal het door de opdrachtgever betaalde cursusgeld restitueren. Indien mogelijk biedt Designersupport de opdrachtgever een alternatief aan. Indien de opdrachtgever hiervan gebruik maakt wordt het cursusgeld niet gerestitueerd.
Artikel 19. Vervanging docent of trainer
- Designersupport is te allen tijde gerechtigd een docent of trainer, door haar met de uitvoering van de cursusovereenkomst belast, te vervangen door een andere docent of trainer.
Artikel 20. Intellectueel eigendom
- Alle rechten van intellectueel eigendom welke rusten op (onderdelen van) de website van Designersupport, modellen, tekeningen, schetsen, ontwerpen, afbeeldingen, beeldmateriaal, teksten, software en/of adviezen daaronder mede begrepen, berusten uitsluitend bij Designersupport. De abonnee verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten en bevoegdheden die bij deze voorwaarden of anderszins uitdrukkelijk worden toegekend.
- Behoudens de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Designersupport is het de abonnee niet toegestaan de rechten van het intellectuele eigendom van Designersupport of de vastlegging daarvan op gegevensdragers al dan niet tezamen met, of door inschakeling van derden, te wijzigen, verveelvoudigen, openbaren of exploiteren.
- De rechten van intellectueel eigendom welke Designersupport in licentie gebruikt mag de abonnee nimmer wijzigen, verveelvoudigen, openbaren of exploiteren.
- Het is Designersupport toegestaan technische maatregelen te nemen ter bescherming van de geleverde software of delen daarvan. Indien Designersupport door middel van technische bescherming de software heeft beveiligd, is het de abonnee niet toegestaan deze beveiliging te verwijderen of ontwijken. Indien de beveiligingsmaatregelen tot gevolg hebben dat de abonnee niet in staat is een reservekopie van de programmatuur te maken, zal Designersupport op verzoek van de abonnee een reservekopie aan de abonnee ter beschikking stellen.
- De abonnee mag vrij gebruik maken van tekeningen en bestanden die daartoe volgens Designersupport bestemd zijn. De abonnee mag deze tekeningen en bestanden gebruiken binnen het aangegeven bereik.
- Indien door Designersupport in opdracht van de abonnee een werk tot stand komt, berusten de eventueel daarop rustende rechten van intellectuele eigendomsrechten bij de abonnee, tenzij tussen partijen anders is overeengekomen.
- Het is niet toegestaan tutorials van de website op te slaan en in boekwerk te bundelen.
- Het is niet toegestaan om tutorials te printen voor studenten. Het online lesmateriaal mag alleen worden aangeboden aan studenten van scholen via de website Designersupport.nl.
- Wanneer een school Artikel 20.7 en / of 20.8 schendt, dan is Ecorn gerechtigd een jaar abonnement van € 299,- per student waar het materiaal aan is aangereikt aan de school waar de student studeert in rekening te brengen.
Artikel 21. Eigendomsvoorbehoud
- Alle door Designersupport geleverde zaken blijven eigendom van Designersupport, tot op het moment dat de abonnee volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen jegens Designersupport uit hoofde van enige met Designersupport gesloten overeenkomst tot het leveren van zaken en/of het verrichten van werkzaamheden en/of diensten, vorderingen ter zake van het tekortschieten in de nakoming van een dergelijke overeenkomst daaronder begrepen.
- Designersupport kunnen de in het kader van de overeenkomst ontvangen of gegenereerde zaken, producten, vermogensrechten, gegevens, documenten, databestanden en (tussen‐)resultaten van de dienstverlening van Designersupport onder zich houden, ondanks een bestaande verplichting tot afgifte, totdat de abonnee alle aan Designersupport verschuldigde bedragen betaald heeft.
- Het is aan de abonnee niet toegestaan beperkte rechten te vestigen op zaken welke zijn onderworpen aan het eigendomsvoorbehoud van Designersupport. Indien derden (beperkte) rechten (wensen te) vestigen op aan het eigendomsvoorbehoud onderworpen zaken, zal de abonnee Designersupport hiervan onverwijld op de hoogte stellen.
- De abonnee dient als een zorgvuldig schuldenaar om te gaan met alle zaken welke onder het eigendomsvoorbehoud van Designersupport vallen.
Artikel 22. Vertrouwelijkheid en privacy
- Designersupport is verplicht zich tot geheimhouding jegens derden van alle informatie en gegevens met betrekking tot de abonnee welke Designersupport in het kader van de opdracht heeft ontvangen.
- Designersupport zal in het kader van de overeenkomst alle redelijke voorzorgsmaatregelen nemen ter bescherming van de privacy van de abonnee, daaronder mede begrepen het voldoende veilig opslaan van (persoons)gegevens van de abonnee.
- De abonnee zal zonder toestemming van Designersupport aan derden geen mededeling doen over de aanpak van Designersupport, haar werkwijze en dergelijke, dan wel documenten, adviezen, antwoorden, teksten, afbeeldingen, beeldmateriaal en/of rapportage(s) publiceren dan wel op enige andere wijze aan derden ter beschikking stellen.
- In het kader van de opdracht ontvangen gegevens van de abonnee worden enkel en slechts voor zover noodzakelijk aan derden verstrekt indien dit voor een goede uitoefening van de overeenkomst noodzakelijk is of wanneer dit in het kader van de wetshandhaving door een overheidsinstantie van Designersupport wordt verlangd.
- Door de abonnee verkregen inloggegevens zijn vertrouwelijk en mogen niet met derden worden gedeeld of door andere personen dan de abonnee worden gebruikt. Ecorn heeft een privacyverklaring opgesteld welke geldt voor docenten, directie en ieder ander die valt binnen Ecorn.
Artikel 23. Opschorting van de overeenkomst abonnement
- Indien de abonnee niet tijdig of niet volledig voldoet aan zijn verplichtingen welke voortvloeien uit de met Designersupport gesloten overeenkomst, Designersupport is gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of de overeenkomst zonder nadere waarschuwing en/of gerechtelijke toestemming te ontbinden zonder dat zij daarmee verplicht is tot het vergoeden van door de abonnee geleden schade. Alsdan is Designersupport gerechtigd de abonnee (verdere) toegang tot gedeelte(s) van de website van Designersupport te onthouden. De abonnee is in het geval van opschorting of ontbinding op grond van dit lid aansprakelijk en verplicht tot vergoeding van alle door Designersupport gemaakte kosten en geleden schade waaronder mede begrepen het positief contract belang.
Artikel 24. Aansprakelijkheid
- Indien Designersupport aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot wat in deze bepaling is geregeld.
- Indien Designersupport aansprakelijk is voor directe schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het factuurbedrag van de overeenkomst, althans dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
- de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden.
- De eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Designersupport aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan Designersupport kan worden toegerekend.
- Redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de abonnee aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
- Designersupport is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
- Designersupport spannen zich maximaal in haar website 24 uur per dag bereikbaar te houden. Designersupport is echter nimmer aansprakelijk voor schade indien de website niet 24 uur per dag bereikbaar is, noch Designersupport in een dergelijk geval gehouden tot restitutie of compensatie van abonnementsgelden.
Artikel 25. Toepasselijk recht en forumkeuze
- Op alle door Designersupport gesloten en te sluiten overeenkomsten is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag 1980 is uitgesloten.
- Alle geschillen - daaronder begrepen die, welke slechts door één der partijen als zodanig wordt beschouwd - die ontstaan naar aanleiding van een overeenkomst waarop de onderhavige voorwaarden geheel of gedeeltelijk van toepassing zijn, of naar aanleiding van andere overeenkomsten welke een uitvloeisel zijn van zodanige overeenkomsten, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter van de vestigingsplaats van Designersupport, tenzij een dwingende wetsbepaling zich hiertegen verzet. Dit laat onverlet dat Designersupport met abonnee kan overeenkomen het geschil te laten beslechten door middel van onafhankelijke arbitrage.
__________________________________________
Terms of services Designersupport.nl
Article 1. Definitions
To these terms and conditions shall apply:
- Designersupport: The website owned by the company called Ecorn, located at Bogaardslaan 18-A, (7339 AH) Ugchelen registered at the Chamber of Commerce Apeldoorn with the number 08132093.
- Subscriber: The natural and / or legal entity through which the website Designersupport have created an account on the basis of which he / she is entitled to use the services of designersupport.nl.
- Subscription: The agreement between the subscriber and Designersupport based on which continuous and fee the subscriber gains access to certain sections / parts of its website.
- Subscription fee: A fixed rate that the subscriber owes Designersupport during the term of the contract month or year (depending on the agreement made).
- Current subscription year: Prior to the subscription for the coming year the subscriber pays 12 months fee. The current year is always the last period charged by Designersupport to the subscriber.
- Plaiddesigner tool: The online tool developed by Designersupport which can be used by the subscriber to design plaids and stripes. The Plaiddesigner tool is partly available for non subscribers as well. The tool is only available on designersupport.nl.
- Designersupport website: The website designersupport.nl.
- Client: The natural or legal person with whom an agreement is closed to participate in a course.
- Student: The individual who actually participates to a course that is provided by Designersupport on behalf of the client.
- Course: Course, training, workshop, coaching, counseling or any other meeting with the aim of transferring and / or increasing knowledge and / or skills.
- Classroom course: course with participation by student (s) from different companies and / or organizations.
- In company-course: course participated by student (s) from the same company and / or organization.
- Terms of service: present general conditions.
Article 2. Relevance
- These terms of service shall apply to all offers, agreements and deliveries of Designersupport of any kind whatsoever, unless their applicability whole or parts expressly excluded in writing or expressly agreed otherwise.
- Any conditions of the subscriber, student or client are expressly rejected. Deviations from and additions to these terms of service shall apply only if Designersupport accepted those by writing.
- When Designersupport deviates from these terms of service for a short or long time, Designersupport keeps the right to demand immediate and strict compliance with these terms of service. The subscriber, student or client can never do any right (to) apply by virtue of the fact that Designersupport maintained these terms of service smoothly.
- Designersupport reservers the right to change the terms of service at any present time. The amended terms will apply from the moment the subscriber of the change is notified, except that for orders already given the terms of service continue to be in force on the day the order was created.
- If one or more provisions of these terms of service or any other agreement with Designersupport are in conflict with a mandatory provision of Dutch law or any law, the provision will lapse and will be replaced by Designersupport to establish new, legally permissible and similar provision.
- These conditions also apply to all agreements with Designersupport, for which third parties are involved.
- A registration in the manner specified in Article 10 paragraph 1 or accepting an offer referred to in Article 11 paragraph 2 implies acceptance of the applicability of these conditions.
- Applicability of terms of service of the client is excluded to the extent they conflict with these conditions.
Article 3. Offers and quotations
- All offers and quotations from Designersupport are valid for 30 days after its date, unless otherwise indicated.
- The other party is responsible for the accuracy and completeness of the given measurements, requirements, performance specifications and other information to Designersupport by or on behalf him / her which Designersupport base their offer.
- A compound quotation does not obligates Designersupport to execute part of the assignment against a corresponding part of the price.
- The content of the contract is exclusively determined by the quotation and order confirmation definition of the assignment.
- The prices in the offers of Designersupport are exclusive government levies, as well as any part of the contract costs incurred, including shipping and handling, unless otherwise indicated.
Article 4. Formation, duration and termination of the contract subscriber
- By sending the completed registration form sent by Designersupport the subscriber and Designersupport have an agreement.
- The agreement between Designersupport and subscriber counts for a period of 12 months.
- The agreement is for the first 12 months' notice. Only towards the end of paragraph 2 of this Article the said period may be terminated with a notice period of 1 month.
- If the agreement is not terminated by the subscriber timely the agreement will automatically be converted into a contract of indefinite duration, with a notice period of 1 month after 12 months.
- Notice of termination is by the end of the month.
- If the subscriber terminates the agreement with Designersupport for the current subscription year, there will be no refund of subscription fees already paid instead.
- Designersupport regularly offers a free support subscription when a workshop, training or education is booked. In that case there will be no automatic renewal of the subscription.
- When a free subscription is offered as written in article 4.7, the subscriber cannot demand any right on receiving services from Designersupport. All offered services and subscriptions are without obligation.
Article 5. Services by subscription
- During the term of the contract, the subscriber can use:
- use one or more for non-subscribers unreachable sections of the website of Designersupport. The sections are;
- Styling
- Graphics
- CAD
- Illustration
- Production
- Mobile
- Downloads
- Carrière
- Tickets
- watch instruction videos;
- download and use files offered by Designersupport;
- use the designersupport.nl ‘Plaiddesigner’ tool;
- ask support questions online to the Designersupport supportteam;
- students and interns do not have the possibility to ask for support.
- Costs not included in the subscription are:
- ordering drawings;
- live teaching or advice;
- sections of the website Designersupport which where not part of the subscription.
- If the subscriber wishes to use in paragraph 2 of this Article the said services, the cost thereof are charged to the subscriber separately to the subscription fees. The subscriber receives an invoice.
Article 6. Extent of the use subscription
- The subscription is personal, not transferable and may only be used within the organization of the subscriber.
- At the first login by the subscriber he or she is automatically asked to ask permission to Designersupport to login at that location. When given permission by Designersupport the subscriber can only login at this registered IP address.
- Access to the account and the services of Designersupport is only reserved for the subscriber and in its employment being natural persons (hereinafter: staff) for use within their own organization. The subscriber may not provide the account information to persons other than those mentioned above.
- Only after prior consent of Designersupport access to the online account of the subscriber and the service of Designersupport will be allowed to another than the primary registered IP address. If the subscriber or any of its employees wish to login through a different IP address (eg home), the subscriber or the employee shall previously request with Designersupport to submit. This request happens via a button on the website of Designersupport. The subscriber or the employee which one wishes to access should at least supply the IP address.
- Designersupport are not obliged to cooperate with a request referred to in paragraph 2 of this Article to comply. Designersupport will in any case not cooperate if they suspect abuse of login data of the subscriber are used outside the organization.
- No access will be granted to IP addresses from public networks and mobile phones.
- For subscriptions to schools Designersupport provides one shared user account to all relevant students. Students are only allowed to login at school with this account. Students cannot login at home with this account.
- Teachers are not allowed to give their personal login information to students.
- Teachers are allowed to login at home. The first login they have to complete the automated IP request form, submit the form and wait for permission from Designersupport.
- Designersupport offers the students of the licensed schools acces to designersupport.nl via their e-mail address, if the school sends the e-mail information of the students to Designersupport. In that case, the student can log in anywhere without having to carry out an IP request. Designersupport will further manage these student accounts on request of the licensed schools.
- The student is allowed to login using the 2 factor authentication when working as an intern. The student’s account is only allowed to be used at the intern’s company when the student is physically present. It is not allowed to provide the login information over social media / mobile or e-mail while the student is not physically present at the location. When Designersupport notices abuse, the account may be archived without giving a reason.
- Every start of a new school year (first week of september), Designersupport will set all student accounts to ‘archive’ which means that the accounts will not work anymore. The schools need to send all e-mail addresses of existing students as well as new students to Designersupport. Designersupport will carry out recovering the existing student accounts and create new ones for new students.
Article 7. Support offered by a subscription
- designersupport.nl offers a Ticket system.
- Through a special support page (Tickets) on the website designersupport.nl the subscriber can ask questions to the support team of Designersupport.
- Designersupport does not offer support over media like What’s App, Facebook Messenger, iMessage, LinkedIn mail, sms etc.
- Designersupport strives to respond up to a question from a subscriber within 48 hours. However, this is not a deadline. Failure to answer a question within this period does not constitute grounds for termination of the agreement with Designersupport.
- If, on the site of Designersupport an instructional is available that answers a question posed by the subscriber, Designersupport sends in response to this question a link to this video to the subscriber. Is their no instruction video available which answers the question of the subscriber than Designersupport will write a clear answer to the subscriber.
- Support questions includes all questions which can be answered simply and with reasonable effort. If the subscriber asks questions which do not fall under the 'normal' format of support questions, Designersupport can offer to forward the questions to a relevant expert. Designersupport will offer a separate agreement for this special paid support.
- Designersupport suffice to answer questions via its tickets system. Designersupport is not obligated to answer support questions by telephone of other media mentioned in article 7.4, or provide explanation of the answer. The choice to answer questions by telephone or e-mail is entirely Designersupport.
- Designersupport does not answer support questions via direct email. All support questions should be made through the specially designed ticket system.
- For subscriptions to schools Designersupport does not provide support to students under any circumstance. Only teachers are allowed to use the tickets support system.
- Designersupport will never answer e-mails send by students. All contact has to go via the teacher.
Article 8. Prices and price increase subscription
- Under the paid agreement, the subscriber owes subscription fee each 12 months in advance.
- Designersupport are entitled to match their prices every first of Januari.
- When Designersupport increases its subscription price, the subscriber who is affected by this increase may terminate the contract in writing. This written notice must be received by Designersupport at least 14 days after sending the invoice of the subscription price. Designersupport will then send a credit-invoice and cancel the subscription.
Article 9. Invoicing and payment subscription
- Designersupport is entitled to demand an advance prior to the execution of the agreement of the subscriber, which will be deducted to the final invoice.
- Advances must be paid immediately.
- Payment of invoices must be fulfilled within 14 days after the invoice date, at a currency specified by the Designersupport invoice.
- After the expiry of 14 days the subscriber is legally in default without further notice of default being required.
- From the moment of default, the subscriber owes 1% interest per month of the overdue amount, unless the statutory (commercial) interest applies. All (extra) judicial costs Designersupport have to make obtaining in satisfaction -both in and out of court – come from that moment on behalf of the subscriber. In that case at least 15% of the subscriber fee of the outstanding amount, with a minimum of € 99.00. In case costs incurred to rise above this amount, these also qualify for reimbursement.
- In case of liquidation, bankruptcy or receivership of the subscriber, Designersupport's claims and the subscriber's obligations against Designersupport are immediately payable.
- Payments made by the subscriber in the first case settle all interest and costs, in de second place the invoices which have been outstanding longest, even if the subscriber says that the payment relates to a later invoice.
- Designersupport are entitled to refuse the full repayment of principle , if it not also includes the current interest and costs.
Article 10. Subscription and confirmation 'Open course'.
- Registration for the open courses provided by Designersupport can be made by the client by e-mail, telephone or preferable by completing the online registration form.
- Designersupport' confirm an entry that has been done in the manner described in the preceding paragraph by writing (e-mail). By sending this confirmation, the contract with regard to participation in the course is established. The proof of the conclusion of the agreement by the parties may also be proved by other means.
- The order confirmation indicates the (contents of) the agreement, barring rebuttal.
- When booking has been done, the student has a 14 days period of time to cancel the training.
Article 11. Agreement concerning 'In company course'
- Agreement with the client on an 'in-company course' is done through a tender requested at Designersupport.
- The agreement with regard to participation in an 'in-company course' is established through full acceptance of the offer.
- The contents of the offer is to reflect the agreement. A deviating acceptance of the offer is a rejection of the original offer and an invitation to make a new offer. Designersupport has no obligation to draw up a new proposal.
- Upon approval of a quote, designersupport.nl immediately sends an invoice that is expected to be paid by the client within thirty days from the invoice date, even if a course is scheduled to take place further in the future.
Article 12. Prices of 'Open course'
- The course fees, as stated on designersupport.nl count when signing up through a form, sending e-mail or telephone registration, regardless of whether the client knows this.
- When registering by filling in and sending the online form, or registering by phone or e -mail, prices listed on the internet at the time of the notification count.
- Course materials are included with the course fees, unless stated otherwise. designersupport.nl is owned by Ecorn. Ecorn is registered at the CRKBO and is exempt from VAT (BTW). All prizes on designersupport.nl are free of VAT (BTW).
- Prices may be adjusted due to unforeseen circumstances.
Article 13. Prices of 'In company course'
- The course price stated in the quotation is fixed only for the duration of the quotation.
- Course material costs are included in the quoted course price, unless stated otherwise.
- Prices may be adjusted due to unforeseen circumstances.
Article 14. Payment of ‘Classroom course’ and ‘In company course'
- After registering for a course listed in Article 10 (Open course), Designersupport shall send a confirmation, discuss training dates and send the invoice related to the course to the client.
- After acceptance of the offer referred to Article 11 (In company course) Designersupport shall send an invoice relating to the course to the client.
- Payment of the 'Classroom course' invoice should be credited by the client to the Designersupport designated bank account without any right to discount or settlement within fourteen days and no later than the second day before the first day of the course. If payment is not made on time, the customer can not attend the Classroom course. The client and Designersupport will create a new appointment. Additional costs specified in Article 17 paragraph 1 will be charged to the client.
- Payment of 'In company course' should be credited to Designersupport within fourteen days.
- When the client does not pay within the terms listed in paragraph 3 and 4 of this Article, he or she is legally in default without further notice of default being required. The client owes 1% interest per month calculated on the outstanding invoice amount from the due date until the date of full payment, whereby part of a month is considered as a hole.
- If the client does not pay on time or not at all, costs resulting by the client that Designersupport has to make are charged to the client. These costs include all judicial and extrajudicial costs, including the cost of summation, collection, counsel / lawyer. The extrajudicial costs are set at at least 15% of the amount due.
Article 15. Displacement appointments 'In company course' by the client
- A training day can be moved to another date free of charge until two weeks before the training date agreed in consultation. When moving less than two weeks - and longer than one (1) week - to date, 30% of the course fee will be charged extra. When moving within one (1) week before the agreed date, 50% of the course fee is charged extra.
Article 16. ‘Classroom course’ cancellation by the client
- Cancellation of the Classroom course contract by the customer is only possible by e-mail no later than two (2) weeks before the first course.
- Cancellation or shifting to another course date is possible without charge to two weeks (14 days) before the beginning. When the customer cancels from two (2) weeks to one (1) week before the first course 50% of the course fee will be charged as cancellation fee. When the customer cancels within one (1) week before the first course full course fee will be .
- Cancellation of the course contract by the customer after commencement of the course is not possible.
- When the participant does not appear at the course, the participant still needs to pay the full course fee.
- Designersupport keep the right to make organizational changes or changes to the content of its courses at any time.
Article 17. Prevention of the student
- A prevented student may request to be transferred to the same course on another date(s). If so € 19,50 processing fee will be charged. For transfers within one week before the first course these costs are 25% of the course fee, with a minimum of € 19.50.
Article 18. Cancellation by Designersupport
- Designersupport reserves the right to cancel the course. The clients will be informed immediately. Designersupport will refund the paid course fee. If possible Designersupport offers an alternative. If the client uses this offer the course fee is not refundable.
Article 19. Substitute teacher or trainer
- Designersupport is entitled to replace a trainer by another trainer at any time.
Article 20. Intellectual property
- All intellectual property rights which relate to (or parts of) the Designersupport website, models, drawings, sketches, designs, pictures, image material, texts, software and advice included belong to Designersupport. The subscriber only receive user rights which are granted in these conditions or are explicitly granted otherwise.
- Without prior written permission by Designersupport the subscriber (or by engaging third parties) is not allowed to modify, duplicate, disclose, publish or exploit the rights of the intellectual property of Designersupport using data carriers.
- The intellectual property rights which Designersupport uses by license may never be modified, duplicated, disclosed or exploited by the subscriber.
- Designersupport is allowed to use technical security measures to protect provided software or parts of that. When Designersupport protects software using technical security measures the subscriber is not allowed to avoid or evade these measures. When technical security measures created by Designersupport have the effect that the subscriber is not capable of creating a backup of the software, Designersupport will offer a backup when the subscriber requests for that.
- The subscriber may freely use drawings and files Designersupport prescribed for that use. The subscriber may use these drawings and files within the specified range.
- When Designersupport creates work commissioned by the subscriber the intellectual rights for that work are owned by the subscriber unless otherwise agreed.
- It is not allowed to save tutorials from Designersupport to the computer or any cloud service and bundle it.
- It is not allowed to print tutorials for students. The offered tutorials from Designersupport are only allowed to use online by using the website designersupport.nl.
- When a school violates article 20.7 and / or 20.8, then Ecorn is entitled to charge a year license of € 299,- per student to which the material is given to the school where this student is studying.
Article 21. Retention of property
- All goods delivered by Designersupport remain property of Designersupport until the moment the subscriber has fulfilled all payments arising from agreements to deliver goods and / or perform work, including claims because of failure to comply such an agreement.
- In the context of the agreement between the subscriber and Designersupport, Designersupport is entitled to retain its products, property rights, data, documents, services and result of services despite an existing obligation to deliver, until de subscriber paid all amounts to Designersupport.
- The subscriber is not allowed to establish limited rights on matters which are subject to the retention of property of Designersupport. If third parties (wishes to) establish (limited) rights to matters that are subject of retention of property, the subscriber should inform Designersupport immediately.
- The subscriber should deal with all matters which fall under the matter of retention of property of Designersupport as a prudent debtor.
Article 22. Confidentiality and privacy
- Designersupport shall not disclose any information and data relating to the subscriber which Designersupport received in the content of the assignment to third parties.
- In the context of the agreement Designersupport will take all reasonable precautions to protect the privacy of the subscriber, including, sufficient safe storage of (personal) data of the subscriber.
- Without permission of Designersupport, the subscriber will not reveal, publish or make available to third parties Designersupport’s approach, documents, advise, answers, texts, images and footage.
- Content of the subscriber received in the context of the assignment will only and only necessary to the extent be revealed to third parties if this is necessary for a good performance of the assignment or when it is required by a public authority in the context of law enforcement.
- Login details obtained by the subscriber are confidential and should not be shared with others or used by any one else. Ecorn has written its own privacy statement which counts for teachers, the board, and all other professionals in the company Ecorn.
Article 23. Suspension of the subscription agreement
- If the subscriber does not fully fulfill his obligations resulting the agreement concluded with Designersupport, Designersupport is authorized to suspend the execution of the agreement without any warning or terminate the contract without further notice and / or judicial authorization without thereby obliged to compensate damage suffered by the subscriber. Designersupport is then entitled to refuse (further) access to parts of designersupport.nl. The subscriber is in the case of suspension or termination under this paragraph liable and required to pay all costs incurred by Designersupport, damage and also including the positive contractual interest.
Article 24. Liability
- If Designersupport is liable, this liability is limited too what’s written in this section.
- If Designersupport is liable for direct damage, such liability shall be limited to the invoice amount of the contract, however that part of the agreement to which the liability relates.
- Direct damage is exclusively:
- the reasonable costs incurred to establish the cause and extent of the damage, where the establishment relates to damage in the sense of these terms.
- any reasonable costs incurred to answer the agreement for the poor performance of Designersupport, unless this is not to be attributed to Designersupport.
- Reasonable costs incurred to prevent or limit damage, where the subscriber demonstrates that these expenses resulted in mitigation of direct damage as provided in these terms and conditions.
- Designersupport is never liable for indirect damage, including consequential damages, loss of profit, lost savings and damage due to business stagnation.
- Designersupport do its utmost to keep their website open 24 hours a day. Designersupport is not liable for damages if the website is not open 24 hours a day nor is Designersupport in this case obliged to refund or compensation of subscription fees.
Article 25. Applicable law and jurisdiction
- All closed agreements by Designersupport are subject of Dutch law. The applicability of the Vienna Sales Convention 1980 is excluded.
- All disputes – including those considered by only one of the parties - that arise from a contract to which these conditions apply in whole or in part, or pursuant to other agreements which are a consequence of such agreements, shall be settled by the competent court of the domicile of Designersupport, unless mandatory statutory provision opposes. Nonetheless, Designersupport may agree with subscriber to have the dispute settled by independent arbitration.